Vavrínové lesy las Mercedes Tenerife

Po chutných raňajkách v našom hoteli sadáme do auta a vyrážame na výlet za krásami východnej časti ostrova. Vyjdeme na diaľnicu smer SANTA CRUZ a v rytme samby a rumby z autorádia pokračujeme asi polhodinu k diaľničnej križovatke, kde odbočíme na smer LA LAGUNA, AEROPUERTO NORTE. Po 15 minútach jazdy do kopca míňame veľké nákupne centrum s obchodmi  Alcampo, Ikea, Makro, Leroy Merlin atď. Na chvíľku sa tam zastavíme a v športovom hypermarkete Decathlon  kupujem nový neoprén Zuzke na zajtrajší kurz surfovania.

More...

San Cristóbal de La Laguna

Pokračujeme cez LA LAGUNA, kde zaparkujem v podzemnom parkovisku. Za niekoľko  minút sa už prechádzame v krásnom historickom centre. Ulice vystavané v španielskom  koloniálnom štýle tvoria väčšinu pešej zóny uzavretej na oboch koncoch  inou  katedrálou. Historické uličky sú lemované obchodíkmi a kaviarničkami.

Čurros con čokolate

V kaviarničke ,,Buen Paladar" objednávame  miestnu špecialitu – churros con chocolate. Sú to opražené tyčinky z cesta, ktoré si máčame v šálke hustej horúcej čokolády. Týmto sladkým občerstvením sa lúčime s La Lagunou.

Las Mercedes

Keď vychádzame z mesta smerom  na LAS MERCEDES, výhľady sa menia dozelena. Po polopúštnej krajine na juhu je osviežujúce vidieť trávu, husté tŕstie pri ceste, kvety a zelené listnaté lesy.  Voda je život a výsledkom častých dažďov je bujná vegetácia.  Keby som bol pôvodný obyvateľ Tenerife Guancho, asi by som  žil v týchto miestach.

Mirador de Jardina

Po prejazde dedinky Las Mercedes sa úzka cesta úplne vnorí do lesa. Pod klenbou stromov  stúpame po serpentínach  lesného tunela,  až sa vynoríme  na odpočívadle s krásnym výhľadom - MIRADOR DE JARDINA. Nadýchame sa čistého vzduchu, pofotíme a stúpame ďalej na ďalšiu vyhliadku

Mirador Cruz Del Carmen

Tu zaparkujeme, zoberieme ruksak s občerstvením  a vydáme sa na prechádzku po začarovanom lese - EL BOSQUE ENCANTADO. Nachádzame sa v národnom parku Anaga, kde  lesné chodníčky v neprístupnom teréne pôvodne slúžili ako jediná cesta z Anagy do La Laguny.

Prechádzka lesom

Spúšťame sa chodníkom v hustom, tmavom lese dolu svahom, prechádzame cez drevené mostíky až klesneme takmer ku Las Mercedes na lesné odpočívadlo so stolmi, lavicami a murovanými grilmi. Sú tu aj toalety a kohútiky s pitnou vodou. Vychutnáme si lesnú atmosféru, občerstvíme sa a ideme naspäť. Hore kopcom sme sa slušne zadýchali, ale za polhodinu sme pri aute. Urobíme fotky z vyhliadky, pozrieme si obchodík a pokračujeme autom na ďalšiu vyhliadku.

Mirador Pico del Ingles

Je to plošina s nádhernými  ostrovnými výhľadmi na hory s oceánom v pozadí. Rozšírime našu dnešnú zbierku fotografií, pokocháme sa  krásou a pokračujeme v jazde cez el Bailadero, až kým zostúpime do rybárskej dedinky SAN ANDRES.

Rybárska reštaurácia

Žalúdok mi  naliehavo hlási, že  je čas obeda, takže zaparkujeme  pri  promenáde a  vyberáme si z ponuky reštaurácií.  Nakoniec sa usadíme v „Marisqueria El Rubi", občerstvíme sa studenou polievkou Gaspacho a pochutnávame si na dnes ulovených krevetách, sardinkách, tuniakovi a chobotnici. Obed zavŕšime pudingovým dezertom Quesillo, dopijeme „vino de la casa" a zatúžime po sieste.

Pláž

Autom sa presunieme asi 600 metrov na jedinú pláž s bielym pieskom na ostrove - PLAYA LAS TERESITAS a zaujmeme miesto v tieni pod palmou. Deti s manželkou sa hneď bežia kúpať, ja si v božskom kľude podriemkavam a trávim. Nakoniec ma však prehovorili - prenajímame si dva plastové dvojkajaky  a vozíme sa po zálive. Už si môžem povedať, že som pádloval v Atlantiku...

Santa Cruz de Tenerife

Sadáme do auta a štartujeme smer SANTA CRUZ. Vchádzame do rušného prístavného mesta, posúvame sa štvorpruhovou cestou, ktorá vedie rovnobežne s morom, až zbadám značku podzemného parkoviska, v ktorom zaparkujem. Výťahom sa vyvezieme na ulicu a ocitneme sa na rušnom námestí pri jazierku s fontánou. Námestie je obklopené  vysokými budovami a vládne tu atmosféra hlavného mesta. Prejdeme sa po bulvári La Rambla, navštívime niekoľko obchodov a dáme si zmrzlinu na terase.

Návrat do Playa Las Americas

Po návrate do auta manželka s dcérou navrhujú navštíviť rozkošný šesťposchodový obchodný dom „El Corte Ingles", ja ale odolávam a pokračujeme smerom domov do hotela. Približne za 15 minút jazdy míňame dedinku CANDELARIA  s vychýrenou katedrálou a soškou čiernej Madony. Navrhnem návštevu,  ale manželka s dcérou sú už celkom unavené, takže fičíme rovno do hotela do PLAYA LAS AMERICAS.

Zhrnutie

Je pol šiestej a kúpeme sa v hotelovom bazéne. Sme prijemne unavení a plní zážitkov. Boli sme v dvoch mestách - historickom a hlavnom, troch impozantných vyhliadkach, jedli sme v kaviarni, lese, rybárskej reštaurácii a v cukrárni. Kráčali sme vyše hodiny po lesných chodníčkoch v začarovanom lese, pádlovali na kajaku, ležali na pláži, nakupovali v Decathlone.

Samoorganizovaná dovolenka

Zajtra si dáme oddychový deň , budeme sa prechádzať po promenáde a leňošiť na pláži a pri bazéne, manželka s dcérou chcú navštíviť nákupné centrum SIAM MALL. Na večeru máme objednaný stôl  vo Flamenco show palace a pozajtra plánujeme výlet na Teide a Icod de Los Vinos. Je to naša prvá dovolenka, ktorú si plánujeme sami a zatiaľ všetko vychádza. Práve nám doniesli vychladený koktail, priatelia- Na Zdravie!

Kliknite tu, ak chcete zanechať komentár nižšie